بچه های حاضرجواب!

صیاد: استاد کلاس خیلی شلوغه بچه­ها خیلی حرف می زنن.

استاد: تو که خودت از همه بیشتر حرف می زنی!

صیاد: من حرف نمی زنم که من ز... می زنم!


***


استاد: بچه ها یکی پاشه در کلاس رو ببنده.

بازم صیاد: ی بچه پاشه در رو ببنده!


***


- اخه چرا خودتو می زنی به کوچه علی چپ؟!

- چند بار بگم من از این اصطلاح خوشم نمیاد!

- خوشت نمیاد؟! خیلی خب نمیگم. پس چرا خودتو می زنی به خریت؟!

 

برگردان انگلیسی اسمی شاعران!

 عنصری: Elemental


بابا طاهر عریان: Naked clear father


نظامی: Military


بیدل: Without heart


شیروانی: Gable roof

مهدی اخوان ثالث: Mahdi, Three brothers


جامی: The cup


رودکی: ?River of whom

عشق

امیری به شاهزاده گفت:من عاشق توام. 

شاهزاده گفت: زیباتر از من خواهرم است که در پشت سر تو ایستاده است. 

امیر برگشت و دید هیچکس نیست. 

شاهزاده گفت: عاشق نیستی! عاشق به غیر نظر نمی کند!