شعر نو!

دوست داشتم مطلبی راجع به عید بنویسم ولی وقت نشد. برای همین برای پست جدید، شعر جدیدم و می ذارم؛ نظرتون بهم بگین: 

وقتی دیوارها سرد و گرفته اند

چه فرق می کند دگر شاد بودنت، ترانه خواندنت

وقتی که لحظه ها، ماهیان ساده لوح مرده اند

چه فرق می کند دگر ستاره بودن و نبودنت

و هر نگاه همه حسادت است و بس

چه فرق می کند شعر عاشقانه ماندنت

و ناله های شب هر کجا پر گرفته است

چه فرق می کند دگر بی صدا شکستنت

سال نو مبارک!

طرح هدفمندسازی یارانه ها( با یک تیر دو نشان)

گویا از سال دیگه بجای پرداخت قبض 6000 تومانی آب  باید 60000 تومان پرداخت کنیم. ولی از یه طرف زمزمه هایست که می گوید!! دولت ماهیانه به هر نفر 40000 تومان وجه رایج مملکت پرداخت خواهد کرد. این مباحث چند نکته حاشیه ای و غیر حاشیه ای دارد. از جمله:

1)     مطمئنیم که ماهیانه 40000 تومان برای هر نفر جایگزین مبلغی که برای یارانه ها در نظر گرفته شده بود نمی شود.

2)     در خانواده هایی که فرزند سالاری یا هر مسئله دیگر مثل آن وجود دارد یا برای افراد مسئله یارانه و پرداخت مبلغ ماهیانه به درستی توجیه نشده مشکلاتی به وجود می آید. مثل مادر بزرگ من که به پدر بزرگم می گفت حق زن (یا عائله مندی) رو به خودش بده، در بسیاری از خانواده ها نیز چنین تصوری پیش میاد که می گن این مبلغ ماهیانه به ما تعلق داره و خودمون باید اختیارش رو داشته باشیم. در نتیجه علاوه بر پول تو جیبی، ماهی 40000 تومان هم دریافت می کنند (که البته این خیلی خوبه اما نه برای سرپرست خانواده، خواه مادر، خواه پدر یا هر سرپرست دیگه ای از هر نوعی). پس در این صورت مسئله قبض آب و برق حل نمی شه که هیچ، چند برابر هم می شه!

3)        حالا می رسیم به بحث چگونگی پرداخت این جایگزین یارانه. که البته قسمت جالب و خوب ماجراست و این جا همون با یه تیر دو نشونه! چه طور؟! عرض می کنم اجازه بدین!

به این صورت که: 1_ در ابتدای امر چند فرد مطمئن استخدام می شن( برای هر محله یک نفر) تعداد زیادی برگه ی رسید نیز چاپ می شه! نحوه پخش به این صورت خواهد بود که در ابتدای هر ماه این شخص مامور به درب منزل همشهریان مراجعه می کند. مثلاً به منزل ما مراجعه می کند. اگر آن روز، روزی به جز پنجشنبه یا جمعه باشد فقط مادر و پدرم در منزل هستند(که این هم فقط یه فرضیه ست ممکنه اونا هم نباشن!) این شخص مبلغ مورد نظر را به ایشان می دهد و رسید می گیرد. حالا باید یک روز دیگر مراجعه کند تا سهمیه من و خواهرم را نیز پرداخت کند. پنجشنبه صبح می آید. خواهرم تهران است. من پول را دریافت می کنم و شخص محترم برای خواهرم باید یک بار دیگر مراجعه کند.  البته ما در این جا از آن مواردی که هیچ کس در منزل نیست که حالا به هر دلیلی می تواند رخ دهد _مثلا ًمسافرت که در این حالت ممکن است مسئول پخش چندین روز متوالی مراجعه کند_ فاکتور می گیریم. (تازه من شرایط ایده آال را بیان کردم چون دو خواهر دیگرم در همدان نیستند و من در نظر گرفتم که سهمیه آن ها در همان شهرهایی که هستند به دستشان می رسد.)

2- بعد از گذشت چند ماه این روش پخش موثر واقع نمی شود و تا حدی دردسر ساز نیز تلقی می شود چون این بنده خدای مسئول پخش که بی کار نیست هر روز بیاد درخونه ما! بنابراین یک روش بهتر اجرا می شود که برای هر خانوار یا هر دو خانوار یک مسئول پخش در نظر گرفته می شه و این دوباره همون با یک تیر دو نشونه چرا که هم باعث اشتغال زایی می شه هم یارانه ها کاملاً هدف مند می شن. در این حالت دیگه مسئول پخش هم این قدر وقت داره که روزی دوبار بیاد در خونه ما!!!!!!!!!!!!!!!